Het is definitief! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Tamara en Eline - WaarBenJij.nu Het is definitief! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Tamara en Eline - WaarBenJij.nu

Het is definitief!

Door: Eline en Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara en Eline

17 Maart 2014 | Nederland, Rotterdam

Lieve familie en vrienden,

Na een hele zoektocht hebben wij het toch nog op het laatste moment voor elkaar gekregen om naar Afrika te gaan en daar stage te lopen van 20 juli tot 20 augustus. Wij wilden heel graag kennis maken met de verloskundige zorg in een ontwikkelingsland en daar ook een steentje bijdragen. Dit was voor ons allebei een grote wens om te gaan doen!=)

Op 10 maart was het dan eindelijk zover en hebben wij onze reis vastgelegd via een organisatie. Deze organisatie gaat voor ons een plekje regelen in een ziekenhuis waar wij dan hopelijk zelf bevallingen kunnen gaan doen. Wij zullen verblijven in een gastgezin, zo maken we ook echt het leven daar mee. Wij horen een maand van te voren waar wij precies zullen wonen, wij zullen jullie daar dan nog wat over vertellen. Wij hopen dat we dan wel ergens gaan wonen met warm water om te douchen en een normale toilet, want koud water en een gat in de grond is daar ook heel normaal... Aan de andere kant ontdekken we zo wel echt het leven in Tanzania!

Alle voorbereidingen voor de reis zijn in gang gezet, vliegtickets, vaccinaties, etc. Wij hebben er erg veel zin in en kunnen niet wachten tot het moment daar is!

Tijdens ons werk op de verloskamers willen wij graag wat bijdragen aan de verloskundige zorg in Tanzania voor de vrouwen en de pasgeboren baby's. Wij willen hiervoor geld inzamelen wat wij dan in Tanzania aan dit doel kunnen besteden. Tijdens de vier weken dat wij daar zijn zullen wij kijken waar wij het geld het beste aan kunnen besteden. Waarschijnlijk kunnen we niet heel veel veranderen, maar wij zouden het wel heel mooi vinden om toch iets te kunnen betekenen.

Om dit geld in te zamelen hebben we jullie hulp nodig!!!
Als je ook iets zou willen doneren dan heel graag!
Het geld kan gestort worden op rekeningnummer: 8539442 ten name van T. Fennema, betalingskenmerk: sponsoring Tanzania.

Wij houden jullie op de hoogte waar het geld voor gebruikt wordt door middel van foto's.

Via deze blog zullen we jullie op de hoogte houden over onze reis en bijzondere ervaringen.

Liefs,

Eline en Tamara

• 17 Maart 2014 - 21:17

Gerry:

Wat geweldig voor jullie dat het nu definitief is.Vanaf nu leef ik met veel belangstelling met jullie mee. Was ik nog maar 25 dan ging ik met jullie mee, het lijkt me geweldig. Ik zal even met de baas overleggen wat wij gaan doneren. Succes verder liefs Gerry

• 17 Maart 2014 - 22:08

Mirjam:

he toch niet naar Niger?

• 17 Maart 2014 - 22:08

Mirjam:

ben wel benieuwd naar jullie ervaringen

• 17 Maart 2014 - 23:10

Tamara En Eline :

Hoi Mirjam, nee wij gaan naar Tanzania!

• 17 Maart 2014 - 23:14

Tamara En Eline :

Bedankt Gerry! Hadden wij ook gezellig gevonden!!

• 18 Maart 2014 - 12:58

Tante Syllie:

Ha lieve meiden, wat een superavontuur. Ga meegenieten via het verslag hoor.
    Donatie is onderweg. Kus van mij

• 18 Maart 2014 - 16:19

Tamara En Eline :

Heel erg bedankt voor de donatie tante Syl!! Heel lief! We houden je op de hoogte waar het aan besteed gaat worden! Xx

• 28 Juli 2014 - 15:06

Jolanda En Rinus:

Hoi Tamara en Eline, heel veel succes en plezier inTanzania. We kijken uit naar het volgende verslag. XX