Mwananyamala Hospital - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Tamara en Eline - WaarBenJij.nu Mwananyamala Hospital - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Tamara en Eline - WaarBenJij.nu

Mwananyamala Hospital

Door: Eline en Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara en Eline

14 Juni 2014 | Nederland, Rotterdam

Lieve familie en vrienden,

Het is nog maar kort geleden dat we onze laatste blog schreven, maar wij hebben gehoord waar wij gaan verblijven, dus dat willen wij jullie ook even laten weten!

De tickets zijn inmiddels geboekt, wij vliegen eerst naar Zürich om daar over te stappen naar Dar es Salaam. Ook ons visum is geregeld, dus dat kunnen wij ook weer afstrepen van ons lijstje!

Gisteren kregen wij te horen waar wij gaan werken en verblijven. Het ziekenhuis waar we gaan werken heet het Mwananyamala Hospital. Wat wij op internet konden vinden is dat ze daar wel 70-90 bevallingen per dag doen, dus als dat waar is dan gaan wij het nog druk krijgen!

Wij verblijven in het huis van een alleenstaande vrouw. Zij zal ons hopelijk kennis laten maken met de cultuur in Tanzania. Er staat bij dat de toiletten in 'turkisch style' zijn, wat dat inhoudt dat weten we nog niet precies haha.

Tot zover onze update, wij hebben nog een paar foto's toegevoegd van het ziekenhuis!

Om geld in te zamelen voor de verloskundige zorg in Tanzania hebben we jullie hulp nog steeds nodig!!! Als je ook iets zou willen doneren dan heel graag!
Het geld kan gestort worden op rekeningnummer: 8539442 ten name van T. Fennema, betalingskenmerk: sponsoring Tanzania.

Liefs,

Eline en Tamara

• 14 Juni 2014 - 21:22

Mirjam Baas:

Spannend?! Enne die toilet? Een latrine?

• 14 Juni 2014 - 21:35

Marleen:

Hihi turkish style, wij noemden dat een raceplee :p zo'n hurk wc is dat. Succes daarmee ;) verder klinkt het fantatstisch en wauw 70-90 per dag!! :o

• 14 Juni 2014 - 21:50

Tamara En Eline :

Haha Marleen nou dat weten we ook weer dan, zijn we echt heel blij mee! Ja die bevallingen klinken een stuk beter he dan dat toilet!

• 14 Juni 2014 - 22:25

Jeannette:

Klinkt inderdaad goed; jullie gaan je daar vast niet vervelen; en die wc's, ach went wel (een beetje;-) - is wel een stuk hygiénischer. Je zit immers nergens op!

• 14 Juni 2014 - 22:25

Jeannette:

• 15 Juni 2014 - 10:31

Monica:

Heerlijk van die toiletten, jurken maar aan dan scheelt natte broekspijpen

• 15 Juni 2014 - 21:38

Eline:

haha, ik heb al plastuitjes voor ons kunnen bestellen!! dus die gaan we in ieder geval uitproberen daar

• 30 Juni 2014 - 16:10

Trea: